Gud är så... Ord saknas

Nu var det ett tag sen och jag kommer inte lova att jag kommer att uppdatera oftare nu.

Jag sitter här med bibeln och lyssnar på lovsången från Morningstar, har 8 sidor kvar nu. Det jag egentligen har att säga är att Gud är större. Så mycket större än vad vi gör honom, så mycket godare än vi vågar tro och så mycket närmare än vad vi möjligen kan hoppas. Man kan lätt få för sig att det kristna livet handlar om att vara som de flesta andra men snällare och om man lyckas få någon annan att tro på Gud så är det bra...

VI HAR JESUS! Den Helige Ande bor i oss! Hur bär vi oss åt för att lyckas sitta stilla när Gud bor innom oss?! Om Gud är för oss vem kan då vara emot oss? Att följa Gud och låta honom förvandla ens liv är den enda vägen som jag egentligen kan säga att jag tror håller i alla lägen. Jesus är vägen, sanningen och livet.

Ha det bäst och må Gud vidröra era liv och förvandla dem fullständigt och jag hoppas att Hans kärlek får sjunka in riktigt djupt i oss alla.

Joel K-B

Kommentarer
Postat av: Congas

preach it brotha!!! Keep in sås man!

2010-01-29 @ 16:47:48
Postat av: Kyrkansbarntimmar

Hej KyrkBiffen , jag vill bara tacka för ditt stöd, och för länken :)

Kram/

Kyrkansbarntimmar

2010-11-08 @ 21:54:23
URL: http://kyrkansbarntimmar.blogg.se/
Postat av: Congas

Snart ett år sedan senaste inlägget!!!!!!!!!!!!!!

2011-01-09 @ 16:08:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0