Hahaha

Gud måste ha sinne för humor. (Jag menar, har du någonsin sett en myrslok?)

Skämt åsido, jag har funderat lite. Jag ogillar att lägga upp för privata saker här så jag tar det ganska allmänt. Vissa saker har fått mig att innse att Gud har en plan för alla som vill vara delaktiga i den "Om någon Vill följa mig..." - Mark 8:34. Gud jobbar med frivilliga, i alla fall i de flesta fallen, man kan aldrig utesluta något med Gud (Här syftas det på exempel som Jona och Paulus.)

Det där har jag visserligen haft i huvet ganska länge. Det som jag dock märkt nu senare är att Gud vet vad han gör. Verkligen. Jag kommer förmodligen länge vara för dum och feg för att verkligen förstå och kunna lita på det men förhoppningsvis så kommer han att ordna det. Hur tveksam man än kan vara mot Guds plan så kan man lita på att man inte är den som gör själva jobbet. Att följa Nog tror jag Gud kan ge en jobb som kan kräva en hel del men man får aldrig glömma att Gud älskar oss, vi är inte hans slavarbetare.

Jag hoppas jag gör mig förstådd, ni får väl klaga annars. Ha det bäst! /Kyrkis

Kommentarer
Postat av: starry

absolut, Gud arbetar med frivilliga och med människor som ingen annan kan tänka sig. Gud använder de som anses vara oanvändbara.



Men, han väljer dock inte alltid frivilliga. Ett exempel på det är ju mose.



Guds plan är mer än vad våra ögon kan se. När vi följer den kan vi räkna med att den kommer att föra oss till landet med mjölk & honung, men att det kan ta oss 40 år att komma dit.

2009-05-12 @ 21:03:52
Postat av: Cg

Mjölk & honung...

Att komma hem till Himlen kommer vara himmelskt!

Jag har beslutat att följa Jesus, om andra tvekar vill jag dock följa, jag följer korset och lämnar världen och aldrig mer tillbaka går!

2009-05-13 @ 23:38:40
Postat av: starry

haha, jaa, att komma till himlen kommer att vara himmelskt :)

2009-06-10 @ 12:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0