Jesus är underbar!

Han är så sjukt bra, min frälsare. Så sjukt bra!

Om man hänger med Jesus så märker man att han är en underbar frälsare, det går inte att undgå. Man vill liksom bara chilla ännu mer med honom. Till slut blir det bara så att man inte kan annat än älska. Man kommer till det där läget då man inte ens förstår varför man skulle vilja göra något som är fel. Önskar att man kunde hålla kvar vid den känslan bättre. Så otroligt underbar!

Prisad vare Herren! Hallelujah! Jag tror att det blir lite som när man är ute i solen. Är man ute i solen så blir man brunare (förhoppningsvis) men sen, när vintern kommer och man går in igen så tappar man färgen, man blir vitare igen men man blir inte lika vit som innan, lite färg stannar, går in på djupet. Som med Gud, man hänger med Gud, låter hans kärlek fylla en och vips så blir man kärleksfull.

Ju mer man ger av sitt liv till Jesus ju mer ger han tillbaka, Gud är en god Gud! "Den som kommer till mig ska jag sannerligen inte kasta ut"


Jesus Inside


Jag gör inga försök att tvinga folk att leva, tycka eller tro som mig. Jag vet att jag gör det och jag vet att jag har det är underbart. Den som vill leva för Gud får göra det och jag hoppas att folk vill det men om någon inte vill det så är det den personens val, inte mitt. Prisa Gud! / Joel

Kommentarer
Postat av: emma

he is a nice guy ;)

2009-07-09 @ 20:09:36
Postat av: Erica @ toliveforchrist

Svar: Precis!



Vad bra du skriver! Håller helt med dig!

2009-07-09 @ 21:41:39
URL: http://toliveforchrist.blogg.se/
Postat av: starry

den där känslan..jag vet inte ens hur man ska förklara det. Allt jag vet är att den är underbar. Jesus är otroligt beroendeframkallande! :)

2009-07-09 @ 21:44:39
Postat av: Ichigo

Jesus är Mannen i livet!

2009-07-12 @ 23:27:22
URL: http://imyme.blogg.se/
Postat av: Burzum

This is War

I Lie Wounded on Wintery Ground

With Hundred of Corpses around

Many Wounded Crawl Helplessly around

On the Blood Red Snowy Ground



http://www.churchofsatan.com/home.html

2009-07-13 @ 02:55:45
Postat av: Congas

This is war

I see people wounded on Wintery Ground,

With Hundred of Corpses around,

Many Wounded Crawl Helplessly around,

On the Blood Red Snowy Ground,

and I know that all they need to hear is the glorious sound,

the frees all who's bound,

2009-07-14 @ 00:47:29
Postat av: Congas

that's the voice of Jesus Christ,

Who died to give life,

resurrected to bring light,

He calles His people to bring His word to a wounded world,

This is war, and I'll fight!



Jesus är fantastisk! Han är så god! Han har friköpt världen, han har gett oss den Helige Anden för att vi ska bära de goda nyheterna till en vilsen värld! Hallelu'Jah! Gud välsigne Dig Biffen!

2009-07-14 @ 00:54:47
Postat av: jenny

ååhh taacckkaarr ska lyssna på den senare hehe

2009-09-13 @ 15:46:05
URL: http://liktenfjaril.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0